ČASTÉ OTÁZKY

Opraviť, alebo kúpiť repasovaný, nový štartér, alternátor?
Väčšinou je cenovo najvýhodnejšia oprava vlastného štartéra, alternátora a vo vozidle máte svoj kus a nie niekoľko stotisíc kilometrov jazdený materiál. Pokiaľ je oprava nerentabilná (mizivé množstvo), automaticky kontaktujeme zákazníka a po následnej vzájomnej dohode mu ponúkneme nové riešenie problému - kúpou repasovaného alebo nového kusu podľa želania.

Opravujete všetky typy štartérov, alternátorov?
Áno, opravujeme všetky typy alternátorov a štartérov. Pri štartéroch sme limitovaný veľkosťou, vieme opraviť do veľkosti štartéra Avie, väčšie z nákladných vozidiel ako je napr. Tatra neopravujeme.

Koľko stojí oprava?
Oprava stojí 20 €, to je cena za prácu, plus cena za náhradný diel.

Ako dlho trvá oprava?
Závisí to od viacerých faktorov:
- množstva opráv v danom období
- dostupnosti náhradných dielov
Samotná oprava trvá cca. 2 hodiny + demontáž a montáž z vozidla. Objednané vozidlo je väčšinou opravené ešte v ten istý deň, alebo na druhý.

Koľko stojí demontáž, montáž z vozidla?
Cena závisí od náročnosti montáže. Cenu vieme presne určiť po pristavení vozidla, ešte pred montážou je zákazník informovaný. Cena je od 10 €.

Koľko stojí diagnostika – zistenie problému so štartovaním, nabíjaním?
Nič, u nás je to bezplatne, na rozdiel od servisov, kde Vám s počítačom (za 20 €) zdiagnostikujú, že Vám nenabíja.

Predáte aj samotný náhradný diel?
Áno, predávame aj náhradné diely. Pri kúpe náhradného dielu je najlepšie, keď donesiete starý, pokazený diel spolu s číslom štartéra, alternátora.

Ako sa objednávajú náhradné diely?
Keďže žijeme v období globalizácie, tak výrobcovia vozidiel používajú pri rovnakom type vozidla, aj motora viacero typov alternátorov, štartérov od rôznych výrobcov ( napr. Škoda Octávia 1.9 TDI môže mať alternátor BOSCH, ale aj VALEO). Preto pri objednávaní náhradného dielu je najlepšie vedieť typové číslo priamo zo štartéra, alternátora.

Je potrebné sa objednať?
Pokiaľ donesiete na prevádzku vymontovaný kus tak nie, ale na demontáž, montáž je potrebné sa objednať telefonicky, alebo osobne.

Kedy treba na štartéry meniť spínač (cievku) za nový ?
Skoro nikdy netreba meniť celý spínač (cievku ), ale len kontakty v ňom, ktoré sú lacnejšie. U nás spínač otvoríme vymeníme kontakty a naspäť ho zalisujeme.

Čo sa stane pri nevyzdvihnutí opraveného kusu z opravy?
Zákazník je telefonicky informovaný o ukončení opravy aj o jej cene. Keď si nevyzdvihne opravené veci, po uplynutí jedného mesiaca budú odpredané za cenu nákladov spojených s ich opravou.

Koľko bude stáť zistenie závady na alternátore, štartéry bez opravy?
Cena je polovica opravy, teda 10 €, lebo pri zisťovaní sa musí celý kus rozobrať a všetko skontrolovať.

Môže poškodiť alternátor opačné zapojenie baterky (akumulátora)?
Áno, vo väčšine prípadov sa poškodí diódový mostík v alternátore.

Môžem odpojiť baterku (akumulátor) počas idúceho motora?
Nie, hrozí poškodenie alternátora.

Poškodím alternátor jazdou s vybitou baterkou (akumulátorom)?
Teoreticky nie, ale v praxi sa vyskytujú prípady, keď sa alternátor veľmi prehrial dôsledku veľkého, dlhodobého zaťaženia a tým sa pokazil. Alternátor je konštrukčne stavaný na udržiavanie stavu baterky (akumulátora) a nie na dobíjanie úplne vybitej baterky (akumulátora), nato slúži nabíjačka.

Môžem pripojiť baterku (akumulátor) s väčšou kapacitou?
Áno, môžete, ale neodporúčame s oveľa väčšou kapacitou ako udáva výrobca. Pri vybitej baterke (akumulátore) hrozí preťažovanie alternátora čoho dôsledkom je jeho prehriatie a následne pokazenie.

Mám zadretú voľnobežnú remenicu na alternátore, môžem jazdiť ďalej?
Voľnobežná remenica má na starosti vyrovnávanie kmitov remeňa (motora), pri jej zadretí (zaseknutí) trpí samotný alternátor ako aj ostatné zariadenia spojené s remeňom (klíma, servo...), preto je vhodné ju čím skôr vymeniť.

Koľko mi vydrží opravený štartér, vydrží mi ako nový?
Pri oprave štartéra meníme diely, ktoré sa opotrebúvajú za nové, tak že štartér je ako nový. Rozdiel vo výdrži v porovnaní s novým je skôr v tom, že ten opravený sa montuje do použitého vozidla, čím sú na neho kladené oveľa vyššie nároky ako keď je v novom vozidle (vybehaný motor, dlhšie musí točiť). Sme presvedčený, že montážou u nás opraveného štartéra do nového vozidla sa životnosť vyrovná novému.

Opravíte mi štartér, alternátor, keď vám dodám svoje náhradné diely?
Áno, nemáme s tým problém, ale záruku si môžete u nás uplatňovať len na našu prácu, nie na náhradné diely. Pri opätovnom pokazení, bude Vám práca znovu spoplatnená.

Opravujete aj iné elektrické závady na vozidle?
Nie, zaoberáme sa výlučne opravou štartéra a alternátora, ale vieme Vám zabezpečiť opravu u našich opravárenských partnerov.

Meníte celé sady uhlíkov v štartéry, alternátore?
Meníme len to čo je nutné, snažíme sa o čo najlacnejšie riešenie, ale nie na úkor životnosti a funkčnosti celku.

TRÁPI VÁS
  • Vybitá "baterka", akumulátor?
  • Preblikuje Vám, alebo svieti kontrolka nabíjania počas jazdy?
  • Slabne Vám "baterka", akumulátor, že po čase neviete naštartovať?
  • Zdá sa Vám, že za tepla ťažšie štartuje motor?
  • Po naštartovaní štartér vydá zvláštny zvuk?
  • Niekedy pri štartovaní ide štartér naprázdno (netočí s motorom)?
  • Štartér točí pomaly a ťažko?
SLUŽBY
  • Diagnostika – zistenie chyby pri problémoch s nabíjaním alebo štartovaním.
  • Demontáž, montáž - vymontovanie a opätovné namontovanie štartéra, alternátora.
  • Oprava štartéra, alternátora - oprava, generálna oprava, repas štartéra, alternátora.
  • Predaj - náhradných dielov, repasovaných štartérov, alternátorov.
ČASTÉ OTÁZKY
  • Opraviť alebo kúpiť nový, repasovaný štartér, alternátor?
  • Opravujete všetky typy štartérov, alternátorov?
  • Koľko stojí oprava?
  • Ako dlho trvá oprava?
  • Koľko stojí diagnostika – zistenie problému so štartovaním, nabíjaním?
  • Koľko stojí demontáž, montáž z vozidla?
  • Predáte aj samotný náhradný diel?
Kontakt: 055/ 62 345 88
Webdesign: Profistranky.sk